Genius Speed Wheel Force Feedback driver

2014/10/23. - írta: Installer Ilona

genius_speed_wheel_FF_1.jpg

Ha Windows Vista vagy újabb rendszerre drivert keresel Genius Speed Wheel Force Feedback kormányhoz, ide kattints:

Genius Speed Wheel Force Feedback 32 és 64 bit USB driver (WinVista,Win7,Win8,Win8.1) 1,8MB

Ha érdekel a sztori is, akkor a TOVÁBB-ra.

Nemrég lomtalanítás volt nálunk. A pince kipakolása közben találtam rá a címben szereplő eszközre a többi lom között.

Emlékeztem rá, hogy a kormánnyal voltak gondok :), de gondoltam eljátszom a telepítéssel és a gyerekeimnek is megmutatom, milyen autóversenyt játszani egy ilyennel. A kormány körülbelül egyidős a Call of Duty derékhadát adó játékosokkal, úgyhogy felkészültem a legrosszabbra.

A terv röviden:

  • Driver beszerzése
  • Windows XP telepítés
  • Need for Speed Porsche Unleashed telepítés
  • Csapatás

Driver beszerzése

A magyarul is tudó Genius oldalon az eszközhöz nemhogy driver, semmilyen információ nincsen. A magyarul nem tudó európai oldalon viszont a letöltések között megtalálható.Az eszköz röviddel az XP megjelenése előtt jött ki, de Windows XP drivert még kiadtak hozzá, úgyhogy nekiálltam XP-t telepíteni.

Windows XP telepítés

Első körben Virtualbox-ra telepítettem XP-t. Minden rendben ment, telepítettem a NFS-t, de sajnos kiderült, hogy a Virtualbox a DirectX 7-et nem támogatja így az NFS nem indult el.

Megpróbáltam külső USB merevlemezre telepíteni az XP-t, de sajnos ez sem olyan egyszerű, mint az ember hinné, így félretettem.

Ekkor jött az ötlet, hogy az XP-t az SSD-n lévő Windows 7-es rendszerlemezre VHD fájlba telepítem és úgy futtatom. (Kezd bonyolódni) Több napnyi szívás, anyázás és többféle BSOD képernyő megtekintése után megint nekiálltam drivert keresni.

Driver beszerzése (csapó 2)

Hosszas keresés után ráakadtam egy japán(!) nyelvű Immersion referencia driverre, ami 64 bites Windows 7-tel is kompatibilis. Ugyanezt később angol nyelven is megtaláltam itt. A csomagban szereplő fájlok elnevezése szinte egyezik az XP-s USB driverével, de természetesen módosítás nélkül nem használható, mert az inf fájl nem tartalmazza a fenti eszköz VID/PID azonosítóját. A szükséges sorokat átvittem az XP-s USB driver inf fájljából.

Egyelőre csak a Need for Speed Hot Pursuit (2010) játékkal próbáltam, ott minden funkció működött (FF is).

Letöltés:
Genius Speed Wheel Force Feedback 32 és 64 bit USB driver (WinVista,Win7,Win8,Win8.1) 1,8MB

Kiegészítés:

A driver csak akkor települ, ha adminisztrátor módban indított parancssorba beírjuk, hogy:

bcdedit -set TESTSIGNING ON

... és újraindítjuk a Windows-t.

(bcdedit -set TESTSIGNING OFF -fal lehet kikapcsolni)

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://installerilona.blog.hu/api/trackback/id/tr806826621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Udrebac 2015.07.21. 21:35:32

Hello, én is hasonló sztorival kapartam elő a poros eszközt és egy kis keresgélés után nagyon megörültem a blogodnak!
Sajnos van egy kis gond és reméltem hátha tudsz segíteni. Mikor telepíteni akartam a drivert win8.1-en, kiválasztottam az általad feltöltött mappát, hogy abba keressen és a következő hibaüzenetet írta ki:

A windows talált illesztőprogramot az eszközhöz de a telepítés során hiba történt
Speed Wheel Force Feedback (USB)
A fájlkivonat nem található a megadott katalógusfájlban. A fájl valószinüleg megsérült, vagy illetéktelenül módosították.

Üdv,
K.K.

Installer Ilona 2015.08.04. 21:27:48

@Udrebac:

Szia!

Kicsit elbambultam.
Gondolom a driver digitális aláírása nem stimmel.
Próbáld meg "Teszt mód"-ba rakni a windowst. Nekem már abban volt más dolog miatt amikor játszottam a driverrel.

Adminisztrátor módban indított parancssorba írd be, hogy:

bcdedit -set TESTSIGNING ON

(bcdedit -set TESTSIGNING OFF -fal lehet kikapcsolni)

Remélem segít.

Ha segít írj egy kommentet róla, hogy kiegészíthessem a bejegyzést.

Üdv
Ilona

Installer Ilona 2015.08.04. 21:29:58

@Installer Ilona:
Ja és persze újra kell indítani a windowst.
A jobb alsó sarokban megjelenik a "Tesztmód" felirat az asztalon.

Udrebac 2015.08.09. 21:17:28

@Installer Ilona:

Köszönöm a segítséget, sikerült telepíteni teszt módban és a teszt mód kikapcsolása után is tökéletesen működik!!!

Hálás Köszönet,
K.K.

wolfp 2019.11.11. 16:39:02

Szia Ilona!

Segítséged szeretném kérni, habár őszintén szólva nem túl sok reménnyel.
Nekem is van egy dettó ugyanilyen eszközöm, de sajnos nem USB-s csatlakozású, hanem a hagyományos 9 tűs soros porti összeköttetéssel.
COM porton keresztül masszívan látja az ismeretlen eszközt az eszközkezelőben Windows 10 Pro 64 bit alatt, viszont a soros portos eredeti driver-t telepítve tulajdonképpen nincs hatással a rendszerre, valamiért sehogy sem akarja elfogadni, pedig próbáltam én teszt módban, rendszergazdai jogosultsággal Windows korábbi verzióinak kompatibilis beállításaival, csökkentett módban, sajnos minduntalan eredménytelenül. :( Természetesen próbáltam az általad linkelt és letölthető változatú USB-s drivert is elfogadtatni, de mivel az eszköz a soros portra csatlakozik, ezért nem volt meglepő, hogy az sem vált be.
Az eredeti driver telepítése hiba nélkül megtörténik, de amikor a rendszer kérésére újraindítom a gépet, mintha misem történt volna. Illesztőprogram frissítése a számítógépről, Internetről, a driver mappájából, rendszer updattel, sajnos ezekkel sem sikerül életre kelteni kormányt, pedig nem szeretném kidobni, súlyos pénzekért újat venni, ugyanakkor csak a kormány miatt már XP-t sem szeretnék telepíteni.
Lenne esetleg valami ötleted, hogy mit is csinálhatnék? Vettem hozzá átalakítót is (USB to COM port), de azzal sajnos nem látta masszívan az eszközt, csak az eredeti soros porton keresztül látja.
Előre is köszönöm, ha nem tudsz segíteni akkor is, üdv.:

Péter

Installer Ilona 2019.11.17. 21:36:03

@wolfp: Szia!
A fenti driver úgy tudom nem működik soros porttal sajnos. Viszont szerintem minden ilyen kormányhoz járt eredetileg USB-soros illesztő (az enyémen is 9 tűs soros port van a kábel végén, arra csatlakozik egy USB-soros illesztő) Esetleg nézz körbe, hátha valamelyik doboz mélyén még megtalálod.
Amúgy találtam soros drivert de annak a dátuma 2000 október 10. amiből következik, hogy még XP-vel se kompatibilis, ráadásul van egy ilyen sor a telepítő leíró fájlban: "Serial devices are not supported on Windows NT/2000". Magyarán a soros portos driver csak windows 9x alatt megy.

wolfp 2019.11.19. 19:14:06

Szia!

Köszönöm szépen a választ, sokat segítettél, ugyanis én teljesen elfelejtettem, hogy amikor hosszú évekkel ezelőtt vettem ezt a kormányt, akkor volt a csomagban ilyen USB-soros illesztő, mert én anno még Windows 98 alatt soros portra csatlakoztatva használtam. Alaposabban megnéztem a dobozát, és dobozon valóban föl van tüntetve, hogy a csomag tartalma kell legyen ez az illesztő, de persze magában a dobozban nem találtam meg, így aztán elkezdtem kutatni itthon, aminek meg is lett az eredménye, mert az egyik fiók alján megtaláltam az USB-soros illesztőt. :) Usb porton keresztül csatlakozva a gépre láss csodát, még Windows 10 alatt is azonnal fölismerte az eszközt, persze ez azért volt lehetséges gondolom, mert az általad linkelt letöltött driver 64 bites változatát anno betallóztam, amit ugye megjegyezhetett a gép, még ha soros porton keresztül korábban nem is működött a történet. Szerinted igaz lehet, hogy az általad közzétett driver miatt ismerte föl a Windows 10, és állította be magának automatikusan, vagy ha anno soros porton keresztül nem működött, akkor lehet, hogy nincs köze hozzá, hanem a Windows 10 ennyire "intelligens" az USB porton keresztül? Amit tapasztaltam, hogy a futó programok között a tálcán nem jelent meg az eszköz vezérlő programja, ahol a beállításokat lehet végezni, de az operációs rendszer eszközkezelőjében a HID kapcsolati ponton belül látszik, hogy telepítette a drivert, ráadásul a vezérlőpultban az eszközök és nyomtatók közt ott van a kormány vezérlőpultja is, amiben az alapvető beállításokat tudom konfigurálni, aminek következtében a kormányon kigyullad a piros led a sárga mellett, viszont egy gép újraindítás után ez valamiért megszűnik, tehát azt veszem észre, hogy a kormány elveszti az operációs rendszeren belül eszközölt beállításait. Ez normális? Nálad is így működik? Nálad egyébként fut eszköz beállító program a tálca jobb sarkán a futó programok közt?
Előre is köszönöm a választ, üdv.:

Péter

Installer Ilona 2019.11.20. 22:24:15

Szia
A Windows 10-ben nincs az eszközhöz driver, sajnos a Genius sem ad hozzá. A driver amit felraktam ide az Immersion cég referencia drivere amit kicsit megbuheráltam, hogy menjen a Genius kormánnyal. Ez persze azért lehetséges, mert ebben a kormányban is Immersion technológia van. Egy ideje már nem használtam a kormányt, most elővettem, de sajnos nem működik megfelelően. Az NFS Hor Pursuit most egyáltalán nem látja a kormányt. A GT Legends nevű ősrégi játékban működik.
Onnan tudod, hogy a driver telepítve van és érzékeli a kormányt, hogy a kormányon a jobb oldali piros led világít. Amikor egy program aktívan kezeli is a kormányt, akkor a piros led villog. A bal oldali zöld led csak a bekapcsolt állapotot jelzi.
A beállításokat a játékvezérlők beállítása résznél lehet elvégezni (a Gépházban is rá lehet keresni vagy Win+R joy.cpl). Ez sem hibátlan, például nekem a Test Forces fülön lévő effektek kipróbálásánál kilép.
Nekem ha a géphez csatlakoztatva van, akkor a rendszer elindulásakor világít rajta a piros led, illetve ha később csatlakoztatom, akkor szintén világítani kezd.

wolfp 2019.11.23. 15:23:43

Szia!

Köszönöm a választ, kedves Tőled! :)
Igen, nálam is úgy működik a játékvezérlő beállításainál, hogy a Test Forces fülön lévő effektek kipróbálásánál kilép.
Érdekes, mert nálam sajnos a beállítások elvesznek egy gép újraindítás után. Nálad ezek szerint nem? Akárhányszor indítod újra a gépet a beállított állapotjelző piros led mindig kigyullad, mire fölépül az operációs rendszer? Nem olyan nagy gond, mert seperc alatt újra be lehet állítani, de azért fura, hogy egyik gépen így működik, másikon pedig másként...
Én még nem próbáltam, de az viszont már sokkal nagyobb probléma, hogy az újabb autós játékok már nem ismerik föl ezt a régi eszközt. :( Ez ellen gondolom már végképp nem lehet mit tenni. :(
Üdv.:

Péter

legabor 2022.12.31. 20:27:44

Hello, én is elővettem a kérdéses kormányom, amit éppen driver probléma miatt tettem el, amikor a fiam még a Star Wars Episode I- Racer játékot nyüstölte.

Köszönöm a leírásod, ami hasznos volt és minden gond nélkül megy az aktuálisan frissített Win10 alatt. A Need for Speed Hot Pursuit (2010) hiba nélkül megy a force kalibrálása el-el csúszik menet közben, de egyéként használható.

Ezen felbátorodva a Dirt Rally 1.1 (2016) játokot telepítettem fel, ami irányíthatóságban, játékélményben tökéletes ezzel a kormánnyal, pontos irányítás, a force is rendben van.

Mégegyszer köszönöm! Szerintem a Dirt Rally 2 is menni fog, az lesz a következő.

legabor 2022.12.31. 20:30:56

@wolfp: Szia, szerintem nincs gond az újabb játékokkal sem
süti beállítások módosítása